O autorze
Norbert Oruba - ekspert ds. marketingu, publicysta i blogger.

Obecnie Marketing & Advertising Manager w ArcoSport, gdzie dba o promocję marek Nike, adidas i Reebok. Ambasador i New Media Consultant szwajcarskich producentów zegarków Glycine i Aerowatch na terytorium Polski. Wcześniej obejmował stanowisko Marketing Managera i Rzecznika Prasowego największych projektów niemieckiego przedsiębiorstwa Tec-Attack oraz Copywritera w firmie LuxTime.

Autor licznych publikacji, poświęconych tematyce marketingu i PR, które ukazały się m.in. w czasopismach i portalach Marketer+, NowyMarketing, Harvard Business Review Polska, PRoto i MarketingProgress.

Bloguje w serwisie na:Temat oraz INN:Poland i norbertoruba.pl

Ukończył socjologie, politologie i dziennikarstwo na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

Norbert Oruba w social mediach:
Facebook
Facebook fanpage
Twitter
LinkedIn
Instagram

Realne uczelnie w wirtualnym świecie

Centrum Fizyki Teoretycznej Polskiej Akademii Nauk i inne cieszące się uznaniem komórki edukacyjne coraz chętniej udostępniają internautom swoje wideo relacje z wykładów i prelekcji na platformach edukacyjnych takich jak WikiVid.


Fizyka w wirtualnym świecie



Centrum Fizyki Teoretycznej będące częścią Polskiej Akademii Nauk (PAN) jako jedne z nielicznych dzieli się wiedzą poprzez udostępnianie w sieci swoich wykładów na otwartych licencjach. Materiały charakteryzują się wysokim poziomem merytorycznym, przez co są bardzo wartościową pomocą naukową dla studentów, wykładowców oraz wszystkich, którzy chcą zgłębić swoją wiedzę. Wykłady i prelekcje są zachowane w formie wideo co w dużej mierze upraszcza przyswajanie wiedzy.

Jakość dla wszystkich

Kolejną istotną kwestią jest jakość materiałów i ich promocja. Osoby odpowiedzialne za tworzenie materiałów dbają o przyzwoitą jakość nagrań. Kiedy prelekcja jest wygłaszana w języku obcym, w miarę możliwości nagranie jest uzupełnione napisami w języku polskim. Zastosowanie takiego rozwiązania pozwala skorzystać z przekazywanej wiedzy interesantom, którzy nie znają języka prelegenta. Podobnie z takich materiałów mogą także skorzystać osoby głuchonieme.

Marketing – niezbędne tło

Centrum Fizyki Teoretycznej przywiązuje dużą uwagę do promocji swoich treści. Choć w tym przypadku działania marketingowe są tylko tłem, to jednak są niezbędnym elementem pomagającym propagować wiedzę z wykorzystaniem nowych technologii. Komórka PAN postawiła na łatwość dostępu do swoich materiałów. Wykłady udostępnia na przewodnich platformach gromadzących Otarte Zasoby Edukacyjne. Jedną z nich jest WikiVid. Platforma oferuje bardzo wiele rozbudowanych funkcji i jest niezwykle prosta w obsłudze. Zatem Centrum Fizyki Teoretycznej PAN i WikiVid doskonale się ze sobą uzupełniają, ponieważ z rzetelnie przygotowanych materiałów edukacyjnych mogą korzystać nawet osoby posiadające elementarne umiejętności obsługi komputera.

W słusznej sprawie

Działania prowadzone przez Centrum Fizyki Teoretycznej w znacznym stopniu przyczyniają się do propagowania szeroko rozumianej edukacji i zacieśniają więzy pomiędzy dotychczasowym modelem tradycyjnym a tym rozumianym jako e-learning. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że wzajemne wsparcie w niedługim czasie znacząco poprawi poziom edukacji nie tylko w kraju, ale też na świecie.

Uwolnienie wykładów rejestrowanych w formie wideo może już wkrótce okazać się najpopularniejszą formą zdobywania wiedzy. Rozwiązanie takie daje możliwość uczenia się zawsze i wszędzie przez każdego zainteresowanego. Idea ta doskonale wpisuje się w coraz częstszą potrzebę uczenia się przez całe życie, czyli lifelong learning.

Norbert Oruba
Trwa ładowanie komentarzy...